VTTI

Verkeerstechnische en TunnelTechnische Installaties
Hulppostkasten klaar voor transport naar Maastricht Hulppostkasten klaar voor transport naar Maastricht

We werken er aan!

In het middentunnelkanaal is het installatieteam ook bezig met de aanleg van circa 5 km blusleiding. Meer weten? Lees verder.

Hoe werkt de tunnel straks?

Meer weten over hoe de brandweer optreedt tijdens een brand in de A2-tunnel? Lees het in dit artikel uit Dagblad de Limburger of bekijk de film over het gebruik en functioneren van de dubbelaagse tunnel.

ONDERTUSSEN IN DE TUNNEL...

Bijgewerkt op 25 augustus 2015

Ondergronds plaatsen de mannen van team VTTI de ene na de andere hulppostkast. “Het schiet al aardig op”, laat één van de uitvoerders weten. “We zitten nu over de helft."

In totaal komen er in de vier verkeersbuizen 356 hulppostkasten. Om de 50 meter is straks een hulppostkast aanwezig, aan beide zijden van de rijbaan. In de rechterwand bevinden zich de kleine hulppostkasten (type C). Hierin zit een draagbare brandblusser en een noodtelefoon. Met de noodtelefoon kunt u direct spreken met de wegverkeersleider in de verkeerscentrale van Rijkswaterstaat. Als u de hoorn oppakt, heeft u meteen contact. De grote hulppostkasten (type A) krijgen een plek in de linkerwand, grenzend aan de vluchtgang. In de grote hulppostkasten zit - naast een draagbare brandblusser en noodtelefoon - ook een brandslang op een haspel. En er is een speciaal deel voor de hulpdiensten, met onder andere aansluitingen voor de brandweerslangen.

Ook in de A2-tunnel kunt u straks autopech krijgen. Loop in dat geval naar de dichtstbijzijnde hulppostkast aan de kant van de weg waar u zich bevindt. Steek dus niet de andere rijstrook over. Wilt u graag meer weten? Bekijk dan eens de voorlichtingsfilm over het gebruik en functioneren van de toekomstige Koning Willem-Alexander tunnel. 
Kleine hulppostkast (type C) Kleine hulppostkast (type C)
Grote hulppostkast (type A) Grote hulppostkast (type A)
M8201005-v

M8201016-v

M8201020-v

M8201024-v

M8201027-v

M8201041-v

Fotografie: Reen van Beek en A2 Maastricht