En mijlpalen

In 2014 bereiken we ook een aantal belangrijke momenten binnen het project. Niet alleen voor onszelf, maar vooral voor de mensen in Maastricht en verkeer op de weg. Denk aan de openstelling van deelgebied Kruisdonk met de volledige verknoping van de A2 en A79 en de verbindingweg naar Beatrixhaven. Of het afronden van de betonnen ruwbouw van de onderste tunnelbuizen. Hier bekijkt u het rijtje van 5.  
2014 staat in het teken van de oplevering van deelgebied Kruisdonk. 2014 staat in het teken van de oplevering van deelgebied Kruisdonk.

5 GROOTSTE KLUSSEN IN 2014

Geplaatst 6 januari 2014

Na twee weken rust, starten vanaf 6 januari de A2-werkzaamheden weer op. Ook dit jaar moeten heel wat grote klussen gebeuren, die opnieuw overlast opleveren.

Van noord naar zuid
Net zoals vorig jaar hebben we ook voor 2014 een top 5 gemaakt. Van noord naar zuid zijn dit: de aanpassing van de Ambyerweg, die nodig is voor de volledige verknoping van de A2/A79. Volgens planning moet de eindsituatie bij Kruisdonk en de nieuwe verbindingsweg naar bedrijventerrein Beatrixhaven dit jaar klaar zijn. Nadat fietsbrug de Groene Loper in de zomer in gebruik wordt genomen, sluiten we de tunnel Severenstraat (tussen Amby en Nazareth) voor langere tijd af. De tunnel moet worden verlengd, zodat er meer rijstroken van de A2 overheen kunnen. Bij kruispunt Viaductweg/Meerssenerweg gaan we verder met de bouw van 2 viaducten, die straks de verbinding vormen tussen de A2 en het centrum. Langs het tunneltracé trillen we stalen damwandplanken uit de grond; een grote hinderklus voor de omgeving. En bij het Europaplein richten we de bestaande A2 tussen de tunnelingangen en de Oeslingerbaan (afrit 55) in, zodat deze aansluit op de tunnel.

Blijf op de hoogte
Wilt u op de hoogte blijven van de actualiteiten en vorderingen in het werk? Abonneer u dan op onze digitale nieuwsbrief. Dat kan hier.

Fotografie: Reen van Beek