VAN EUROPAPLEIN TOT OESLINGERBAAN

Ook de N2 tussen Europaplein en Oeslingerbaan gaat in 2014 op de schop Ook de N2 tussen Europaplein en Oeslingerbaan gaat in 2014 op de schop
Vanaf begin april voegt u eerder in via de toerit Oeslingerbaan Vanaf begin april voegt u eerder in via de toerit Oeslingerbaan

Klaar voor gebruik?

De nieuwe rijbanen van de N2/A2 nemen we nog niet meteen in gebruik. Ter hoogte van de John F. Kennedysingel begint immers de tijdelijke N2. En die biedt geen ruimte voor extra verkeer. Pas als de A2-tunnel in gebruik is, kan verkeer via de nieuwe, verbrede rijbanen doorgaan.
Bekijk hier de toekomstige rijrichtingen bij Europaplein Bekijk hier de toekomstige rijrichtingen bij Europaplein

Meer weten?

Bekijk de toekomstige rijroutes bij Europaplein dan via ons Youtube kanaal. Of kom op bezoek in het Informatiecentrum A2 Maastricht. Elke dinsdag en woensdag is het Informatiecentrum geopend van 10.00 – 16.00 uur. Elke eerste dinsdag van de maand is het Informatiecentrum geopend tot 20.00 uur.

NIEUWE WEGAANSLUITINGEN VAN OESLINGERBAAN TOT EUROPAPLEIN

Update 17 februari 2014

De bouw van de A2-tunnel is nog in volle gang. Maar A2 Maastricht is méér dan alleen een tunnel. Om het verkeer van en naar de toekomstige A2-tunnel bij Europaplein af te wikkelen, is een verbreding van de rijbanen tussen Oeslingerbaan en Europaplein nodig. Daarom leggen we aan weerszijden van de N2/A2 een extra rijbaan aan. De toe- en afrit Oeslingerbaan gaan van één naar twee rijstroken, over de hele lengte.
Nieuwe rijroutes
Na openstelling van de A2-tunnel rijdt verkeer niet alleen maar via de onderste en bovenste tunnelbuizen van en naar de N2/A2. Ook via de John F. Kennedysingel kan verkeer richting Luik - en andersom - doorrijden. Om al die verkeersbewegingen mogelijk te maken verbreden we de N2 tussen Europaplein en Oeslingerbaan. Tegelijkertijd passen we ook de toe- en afrit Oeslingerbaan aan de toekomstige verkeerssituatie aan.

Wat gaat er gebeuren?

Toerit Oeslingerbaan (update 17 februari 2014)
Sinds maandag 10 februari werken we in de berm langs de toerit en de N2. Daar leggen we een nieuw stukje weg aan, want de toerit schuift een stukje op, in westelijke richting. Volgens planning zou de verlegde toerit op vrijdag 28 februari opengaan voor verkeer. Door tegenvallers in de ondergrond lukt dat echter niet. We hebben méér ruimte nodig voor de aanleg van het nieuwe wegdeel. Tot vrijdag 28 maart blijft verkeer op toerit Oeslingerbaan doorgaan via één rijstrook. Dan volgt een afsluiting van de toerit. Hieronder hebben wij de verkeersmaatregelen voor u op een rijtje gezet.

auto

Verkeersmaatregelen


Dinsdag 11 tot vrijdag 28 maart, continu
- Toerit Oeslingerbaan: rijstrookverlegging, waarbij 1 rijstrook
   beschikbaar blijft voor verkeer. 
 
Vrijdag 28 maart, 20.00 uur tot maandag 31 maart, 16.00 uur
- Toerit Oeslingerbaan afgesloten voor verkeer.

Maandag 31 maart, 20.00 uur tot dinsdag 1 april, 07.00 uur
- Toerit Oeslingerbaan afgesloten voor verkeer
 
Let op: afhankelijk van het weer kunnen de werkzaamheden worden uitgesteld. Het weekend van vrijdag 4 op maandag 7 april geldt als reserveweekend.

Actuele reisinformatie en omleidingsroutes vindt u op de website van Maastricht Bereikbaar.

Vooruitblik

Verder werken aan de N2
Naar verwachting gaat medio maart het werk verder. We beginnen met de aanleg van een nieuwe rijbaan voor verkeer richting Luik, aan de westzijde van de N2. Vervolgens verplaatsen de werkzaamheden zich naar de middenberm. Daar leggen we niet alleen tal van mantel- en afwateringsbuizen aan, maar realiseren we ook twee doorsteken - openingen - in de middenberm. Die zijn nodig voor de volgende fase van de werkzaamheden: de aanleg van een nieuwe rijbaan aan de oostzijde van de N2, voor verkeer richting Eindhoven.
Afrit Oeslingerbaan
Het eerste deel van de afrit is nu een eenbaansweg, maar dat gaat veranderen. Net als de toerit wordt de afrit tweebaans, van begin tot einde. Naar verwachting starten de werkzaamheden in april.
Schuiven met verkeer
Tijdens de werkzaamheden kan verkeer meestal doorgaan. Maar we schuiven verkeer wel telkens een stukje op. Zo maken we ruimte vrij voor de werkzaamheden, terwijl verkeer daarnaast doorrijdt. Toch is verkeershinder onvermijdelijk: niet alleen door versmalde rijbanen, maar ook door afsluitingen en omleidingen. Via onze website, digitale Voortgangsberichten en De Ster houden we u op de hoogte!
Fotografie: Peter Wijnands