KRUISDONK

Verkeersvrije rijbanen ten westen van de bestaande A2 en A79

Wat is agrac?

Op het moment dat oude wegen kapot worden gefreesd, blijft gebroken asfalt over. Dit freesmateriaal wordt vaak hergebruikt voor nieuw aan te leggen wegen. Ook bij A2 Maastricht. Het freesmateriaal wordt ter plekke gemengd met cement, zand en water. Op die manier ontstaat een stevige wegfundering.
Agrac mengmachine Agrac mengmachine

WERKEN LANGS DE WEG

Geplaatst op 10 april 2015

Sinds de zomer van 2014 zijn de mannen van GWW (Grond-, Weg- en Waterbouw) gestart op de verkeersvrije rijbanen ten westen van de bestaande A2 en A79 richting Maastricht, tussen Kruisdonk en de Severenstraat. Deze rijbanen sluiten in de eindsituatie aan op de bovenste tunnelbuizen richting zuiden en kruispunt Geusselt. Inmiddels zijn hier riool- en mantelbuizen aangelegd, bermsloten gegraven voor de wegafwatering en een ecoduiker verlengd. Op een aantal locaties zijn de wegfundering onder handen genomen, of juist nieuw aangelegd voor de toekomstige verbindingen. Ook hebben we deze week al de eerste asfaltlagen aangebracht.
Werkterrein verkeersvrije rijbanen ten westen van de bestaande A2 en A79. Werkterrein verkeersvrije rijbanen ten westen van de bestaande A2 en A79.
Deze rijbanen sluiten in de eindsituatie aan op de bovenste tunnelbuizen richting zuiden en kruispunt Geusselt. Inmiddels zijn hier riool- en mantelbuizen aangelegd, bermsloten gegraven voor de wegafwatering en een ecoduiker verlengd. Op een aantal locaties zijn de wegfundering onder handen genomen, of juist nieuw aangelegd voor de toekomstige verbindingen. Ook hebben we deze week al de eerste asfaltlagen aangebracht.
Fotografie: Reen van Beek en Jean-Pierre Menten