VTTI

Verkeerstechnische en TunnelTechnische Installaties

Snel naar:

Hoe werkt de tunnel straks?

Ook weggebruikers proberen we alvast zo goed mogelijk voor te bereiden op het gebruik en functioneren van de tunnel vanaf eind 2016. Wat zijn dan de belangrijkste rijroutes? Op welke borden moet u letten? Wat merkt u van onderhoud en wat te doen bij autopech of een ernstig ongeluk in de tunnel? Meer weten? Kijk en lees dan verder op de speciale themapagina www.a2maastricht.nl/tunnel.

EERSTE DUBBELLAAGSE TUNNEL VAN NEDERLAND IN CIJFERS

Geplaatst op 7 april 2016

Heel wat automobilisten rijden vanaf eind 2016 door de dubbellaagse tunnel; 80% van het huidige verkeer gaat ondergronds. De dagelijkse routes zullen anders zijn. De ‘automatische piloot’ in uw eigen hoofd kunt u het beste even ‘uitzetten’. 

Maar … zover is het nog niet. Ondertussen in de tunnel, bij de tunnelmonden en op de toegangswegen moeten we nog heel wat werk verzetten. Vorig jaar waren we vooral bezig met de montage van allerlei systemen. Dit jaar is het accent verschoven naar het testen van de systemen zodat we de tunnel eind dit jaar in twee stappen in gebruik kunnen nemen. We hebben voor u een selectie gemaakt van weetjes en cijfers. 
Fotografie: Bert Janssen en Reen van Beek