VAARWEL KEET KRUISDONK

Voltakeet: dé uitvaltsbasis voor de mensen van de betonnen ruwbouw van de tunnel. Voltakeet: dé uitvaltsbasis voor de mensen van de betonnen ruwbouw van de tunnel.
De Geusseltkeet: uitvalsbasis voor de tunnelbouwers tussen Voltastraat en Geusselt. Daarna voor de mensen van het installatieteam (VTTI). De Geusseltkeet: uitvalsbasis voor de tunnelbouwers tussen Voltastraat en Geusselt. Daarna voor de mensen van het installatieteam (VTTI).
In 2016 vormden 22 containers een aaneengesloten bouwkeet van 33 m lang. Dit was het ‘hoofdkantoor’ van team VTTI (Verkeerstechnische en TunnelTechnische installaties). In 2016 vormden 22 containers een aaneengesloten bouwkeet van 33 m lang. Dit was het ‘hoofdkantoor’ van team VTTI (Verkeerstechnische en TunnelTechnische installaties).

VAARWEL KEET KRUISDONK

Geplaatst op 27 februari 2018

De afgelopen jaren waren ze een vertrouwd beeld in het projectgebied van A2 Maastricht: de grote bouwketen van Avenue2. Maar nu gaat de laatste grote bouwkeet verdwijnen: keet Kruisdonk.
Ook al moet er het nog nodige gebeuren voordat de Groene Loper klaar is, het project begint langerzamerhand in de eindfase te komen. Dit betekent dat er minder mensen aan het werk zijn en het niet nodig is zo’n grote bouwkeet open te houden. Zolang we nog aan de slag zijn bij A2 Maastricht verhuizen de mensen van Avenue2 daarom naar de bouwkeet van de Noorderbrug aan de Bosscherweg. 

'Thuishonk wegenwerkers'

Keet Kruisdonk bestaat al 7 jaar, sinds september 2011. Het was de eerste grote bouwkeet van het project en de laatste grote bouwkeet die is gebleven. Deze keet was de vaste uitvalsbasis voor onder andere team GWW en mannen van team Kunstwerken van Avenue2. GWW is de afkorting voor: Grond-, Weg- en Waterbouw. In de berichtgeving worden ze vaak ‘de wegenwerkers van Avenue2’ genoemd. Maar dat is veel te kort door de bocht. Want team GWW doet zoveel meer: van het verleggen van kabels en leidingen, rioleringen en wegen naar aanplant van bomen en alles wat daar tussenin zit.

Natuurcompensatie

De bouwkeet en de bijbehorende loodsen worden de komende weken afgebroken en het terrein wordt leeggemaakt. Daarna wordt dit terrein opgehoogd met de restgrond uit het project. Zodat deze ook netjes verwerkt wordt. Het terrein wordt ingericht met groen. Dit groen vormt een deel van de natuurcompensatie van het project A2 Maastricht.Verder worden de sloten waar de wegen op afwateren voorzien van een ondoordringbare laag zodat er geen wegwater in de bodem terecht kan komen.

Grote bouwketen A2 Maastricht

Keet Kruisdonk
Keet Kruisdonk bestaat al sinds september 2011. Keet Kruisdonk was
de vaste uitvalsbasis voor de mensen van team GWW (Grond- Weg- en Waterbouw) en team Kunstwerken van Avenue2.

Voltakeet
In Maastricht heeft onze ‘Voltakeet’ bijna 2 jaar dienst gedaan, van 2013 tot 2015. Het was het front van het tunnelteam, van waaruit de staalmannen, grondwerkers, betonploegen en de jongens van bemaling en monitoring opereerden.

Geusseltkeet
Sinds 2012 stond Keet Geusselt op het werkterrein aan de kop van de Burgemeester Bauduinstraat. Tot eind 2014 was dit de uitvalsbasis voor de tunnelbouwers die tussen Voltastraat en Geusselt aan het werk waren. Daarna kwamen de mannen en vrouwen van het installatieteam (VTTI) naar keet Geusselt. Maar toen ook het installatiewerk erop zat, was het tijd om de keet op te ruimen. Begin februari 2016 werd deze keet opgeruimd en de mensen van VTTI verhuisden naar het Europaplein. De Geusseltkeet verhuisde naar het werkterrein aan de Bosscherweg als uitvalsbasis van de bruggenbouwers van Noorderbrugtracé.

Ketenpark bij tunnelmonden Europaplein
Met het verdwijnen van de Geuseltkeet breidde het ketenpark bij de tunnelmonden van Europaplein in januari 2016 fors uit. Met maarliefst 22 containers die aaneengesloten een 33 meter lange keet vormden. Dit was het ‘hoofdkantoor’ van team VTTI (Verkeerstechnische en TunnelTechnische installaties).